روابط ایران-روسیه مستحکمتر از همیشه است
درمورد صلح اوکراین، پیشرفتهایی کردهایم
ترامپ: از زلنسکی راضی نیستم
سفیر همسایه
اخبار
این بار خبرها از «رم» می رسد
دژ محکم ارتش؛ زینت ولایت و یاور ملت
سرمقاله
با تردید نسبت به نیت آمریکا، اما مصمم در مذاکره
سفیر همسایه
این بار خبرها از «رم» می رسد
دژ محکم ارتش؛ زینت ولایت و یاور ملت
سرمقاله
روابط ایران-روسیه مستحکمتر از همیشه است
درمورد صلح اوکراین، پیشرفتهایی کردهایم
با تردید نسبت به نیت آمریکا، اما مصمم در مذاکره
ترامپ: از زلنسکی راضی نیستم
اخبار

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه و در دومین روز سفر خود به مسکو با « سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه دیدار کرد.
او در این دیدار با تشکر از میزبانی گرم مقامات روسیه از هیئت ایرانی گفت: ما دیروز ملاقات خوب و طولانی با آقای پوتین داشتیم و پیام کتبی رهبر انقلاب را به ایشان تسلیم کردیم.
عراقچی همچنین با اشاره به امضای معاهده جامع راهبردی بین ایران و روسیه در سال گذشته گفت: این معاهده بر گسترش روابط ایران و روسیه در حوزههای مختلف تاکید دارد و در واقع چشماندازی طولانی به روابط دو کشور میدهد.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

کرملین اعلام کرد که یکسری پیشرفتها درباره مذاکرات مربوط به صلح احتمالی برای پایان دادن به جنگ اوکراین به دست آمده اما تماسها با آمریکا بسیار پیچیده است.به گزارش ایسنا، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: «ارتباطات و تماسهای بین روسیه و آمریکا پیچیده است چون مسالهای که روی آن بحث داریم، آسان نیست.»به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی کرملین ادامه داد: «روسیه به تعهد خود برای حل و فصل جنگ اوکراین و تضمین منابع داخلی پایبند و آماده گفتوگو است. ما به این روش ادامه میدهیم.»
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ترامپ گفته که از زلنسکی و نحوه مدیریت درگیری اوکراین با روسیه راضی نیست.به گزارش ایسنا، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری مشترک با «جورجیا ملونی» نخست وزیر ایتالیا که در واشنگتن به سر میبرد، در پاسخ به اینکه آیا «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین را مسئول درگیری با روسیه میداند یا نه گفت: «از عملکرد زلنسکی بابت این جنگ راضی نیستم.»به نقل از شبکه خبری راشاتودی، رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: «هرچند زلنسکی را مقصر نمیدانم، اما از وضعیت جنگ و کسانی که در آن دخیل بودهاند، ناراضیام. اوکراین با کشوری که ۲۰ برابر آن است، وارد جنگ شده و امیدوار است که دیگران به او موشک بدهند.»
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
«خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان سعودی به ایران سفر کرد؛
مذاکره و گفتگو، با تاریخ جمهوری اسلامی ایران گره خورده است و از نگاهی دیگر در عالم دیپلماسی، این یک رویه مثبت تلقی می شود. انعطاف پذیری همراه با اقتدار، نشان از صلح جویی دارد و بدون شک ایرانیان هیچ گاه جنگ طلب نبوده اند مگر در مواقعی که پای تعرض و زیاده خواهی ها درمیان بوده است. اکنون نیز پس از آن بدعهدی های برجامی که بر کشورمان روا رفت، بار دیگر تقاضای مذاکره از سوی طرف آمریکایی اعلام شده و جمهوری اسلامی نیز به قید شرط و شروطی آن را پذیرفت. برهمین اساس قطار شنبههای مذاکراتی اولین ایستگاهش را درمسقط پشت سرگذاشته و آنطور که پیش بینی می شود مشخص نیست سوت پایانی مذاکرات در چندمین ایستگاه و کدام نقطه جغرافیایی به صدا درمی آید. در اولین دور از مذاکرات که در شنبه گذشته انجام شد و البته انتظار می رفت که در بین دو مقام همسطح دیپلماتیک باشد، نتیجه مطلوب ارزیابی شد و حالا طی دو سه روز گذشته با سفر خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی به کشورمان، به نظر میرسد شاید قرار است آن انتظار عملی شود. یعنی در ایستگاههای بعدی شنبه های مذاکراتی، گفتگوها بین دو مقام همسطح صورت گیرد.روز پنجشنبه بود که خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی در رأس یک هیأت عالیرتبه وارد تهران شد و مورد استقبال رسمی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.
او در این سفر پیام پادشاه کشورش را به رهبری ابلاغ کرد و با اظهار خرسندی از این دیدار گفت: من با دستور کار گسترش روابط با ایران و همکاری در تمام زمینهها به تهران آمدهام و امیدوارم گفت وگوهای سازنده انجام شده، روابط قویتر از گذشته میان عربستان و جمهوری اسلامی ایران را فراهم کند.در این دیدار البته مقامات دیگری از کشور ما از جمله سردار سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز حضور داشتند. آن طور هم که بن سلمان می گوید، آن ها درباره روابط ایران و عربستان گفتگو کرده اند و فرصتهای همکاریهای دوجانبه در زمینه نظامی و دفاعی و تحولات منطقه را مورد بررسی قرار داده اند.خالد بن سلمان در همان شب در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس گزارشی کوتاه از سفرش ارائه می دهد و می نویسد:«به درخواست پادشاه عربستان، با رهبر عالی جمهوری اسلامی ایران دیدار و پیام کتبی و سلام ملک سلمان را به ایشان منتقل کردم. در این دیدار، روابط دوجانبه را بررسی و درباره موضوعات مورد اهتمام دو کشور گفت وگو کردیم. همچنین به دستور ملک سلمان با دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور اسلامی ایران نیز دیدار و سلام پادشاه عربستان را به وی منتقل کردم. در این دیدار روابط عربستان و ایران و راههای تقویت آن مورد بررسی قرار گرفت و درباره تحولات منطقه و جهان و تلاشهای انجام شده در این زمینه گفت وگو و تبادل نظر کردیم».هرچند توئیت وزیر دفاع عربستان، به صراحت هدف از آمدنش به کشورمان را عنوان می کرد اما همچنان این سوال در اذهان رسانه ای ها مطرح بود که«علت سفر وزیر دفاع عربستان به ایران آن هم در هیاهوی مذاکرات با آمریکا چه بوده است؟».این پرسش البته تا لحظه نگارش این گزارش، توسط مرجع دیگری جز مدیر روابط عمومی دفتر رهبری، توضیح یا پاسخی داده نشده است. سید مهرداد سیدمهدی مدیر روابط عمومی دفتر رهبری در خصوص علت سفر وزیر دفاع عربستان به ایران طی یادداشت هایی نوشت:« وزیر دفاع عربستان در دیدار با رهبر انقلاب دستور کار سفر خود را گسترش روابط با ایران اعلام کرد و از برخی ها همچون رژیم صهیونیستی گفت که مخالف گسترش روابط کشورهای اسلامی به ویژه ایران و عربستان هستند.رهبر انقلاب هم بر لزوم فائق آمدن بر این انگیزههای خصمانه تاکید کردند و گفتند ما آمادهایم. وزیر دفاع عربستان در دیدار با رهبر انقلاب از اقدامات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در منطقه ابراز نگرانی کرد و گفت:جنایت های این رژیم در غزه وکرانه باختری و لبنان چهره واقعی رژیم صهیونیستی را بیش از پیش نمایان کرد» و اما طبق گزارشی از وب سایت«رویداد 24»درباره پشت پرده سفر اولین وزیر دفاع عربستان سعودی به ایران، رسانه سعودی عکاظ در گزارشی به تحلیل این سفر پرداخته و مینویسد:سفر شاهزاده خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی به جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده تعهد رهبری عربستان به تقویت و توسعه روابط دو کشور در چارچوب تعهد خود به توافق پکن و ارتقای سطح هماهنگی و همکاری بین پادشاهی و جمهوری اسلامی ایران به گونهای است که منافع مشترک آنها را تامین کند و به تقویت روابط دوجانبه کمک کند.عکاظ در ادامه مینویسد: سفر وزیر دفاع عربستان به ایران در چارچوب گفتوگو در مورد آخرین تحولات منطقه، تبادل نظر در مورد تحولات منطقه و بین المللی و رسیدگی به موضوعات مورد علاقه انجام میشود.به نقل از این وب سایت خبری، در ادامه این گزارش آمده است: رهبری پادشاهی عربستان سعودی به دنبال دستیابی به صلح و رفاه در منطقه، انتقال آن از مرحله درگیری به مرحله ثبات و امنیت، و تمرکز بر دستیابی به آرزوهای مردم منطقه برای آیندهای بهتر از رفاه، شکوفایی و یکپارچگی اقتصادی است. توسعه روابط دوجانبه بین پادشاهی عربستان سعودی و ایران یکی از ثمرات تلاشهای ولیعهد برای دستیابی به صلح، امنیت، ثبات و رفاه در منطقه و تحقق آرمانهای مردم آن است».
به هرترتیب، اگرچه طبق یک عادت ناصحیح همیشگی که رسانه های داخلی در اغلب موارد راویان دوم هستند و روایت اول توسط آن طرفیها بیان می شود، این بار نیز جزییات بیشتر و شفافتری در خصوص دیدار وزیر دفاع عربستان با عالی ترین مقامات جمهوری اسلامی سفر ارائه نشد اما با یک پازل چینی دقیق می توان گفت: برنامه سفر خالد بن سلمان وزیر دفاع عربستان سعودی و برادر محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان و فرزند سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، به عنوان یکی از متعمدترین چهرههای نزدیک به پادشاه این کشور، که گفته میشود از چهار ماه پیش هماهنگ شده است، حاوی اهدافی فراتر از ابلاغ آن پیام کوتاه است. به طور حتم همزمانی حضور وی درایران با نزدیک شدن به دور دوم مذاکرات غیر مستقیم، پیامهای مهمی برای طرفهای بین المللی خصوصا ایالات متحده آمریکا دارد و اهمیت این سفر را دوچندان می کند. شاید بتوان امیدوار بود که مذاکراتی طولانی تر از دوره های قبل؛ اما برد برد در انتظار جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکاست.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

پزشکیان در وزارت بهداشت:
حرکت خود را به گفتوگوها گره نزدیم
رئیس جمهور کشورمان با تاکید بر اینکه ما حرکت خود را به گفتوگوها گره نزدیم، گفت: اگر توافق حاصل نشد، اینطور نیست که با مشکل مواجه شویم.به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در بازدید از وزارت بهداشت در روز جمعه، تأکید کرد: ما حرکت خود را به گفتوگوها گره نزدیم. کاملاً مطمئن هستیم اگر بتوانیم به صلح و آرامش برسیم، قطعاً دستاوردهای بزرگی خواهیم داشت، اما اگر توافق حاصل نشد، اینطور نیست که با مشکل مواجه شویم. وی اضافه کرد: تلاش میکنیم اختلافات منطقهای و اختلافاتمان با دنیا را حل کنیم. ما دنبال جنگ نیستیم و نبودهایم؛ ما قربانی تروریسم هستیم. بیش از ۲۶ هزار نفر در خیابانهای ما ترور شدهاند و مسئولیت این اقدامات با اسرائیل است. آنوقت آنها دم از حقوق بشر میزنند!
وزیر امور خارجه روسیه :
روسیه از گفتوگوهای تهران-واشنگتن استقبال میکند
وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با همتای ایرانی خود با اشاره به مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا درباره برنامه هستهای ایران، گفت که مسکو از این گفتوگوها استقبال میکند.به گزارش ایسنا، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با «سید عباس عراقچی»همتای ایرانی خود که به مسکو سفر کرده، گفت که درباره توافق هستهای(برجام) با وزیر امور خارجه ایران گفتوگو کرده است.خبرگزاری ریانووستی با انتشار این مطلب نوشت که لاوروف در این نشست بیان کرد: روسیه از گفتوگوهای ایران و آمریکا استقبال میکند.
وزیر اطلاعات :
ما نباید داستان مذاکره را هیجانی کنیم
وزیر اطلاعات تصریح کرد: ما نباید داستان مذاکره را هیجانی کنیم و یا کشورمان را شرطی کنیم، باید از خوشبینیها و بدبینیهای افراطی پرهیز کنیم.به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین خطیب که به استان خراسان شمالی سفر کرده در جلسه شورای تامین استان طی سخنانی با اشاره به تهدیدات آمریکا و رژیم صهیونیستی و قدرت نمایی آنان در منطقه گفت: ملت ایران سالهاست ثابت کرده که پیرو رهبری فرزانه، رهبری قاطع، عادل، مستحکم و شجاع است و همچنان تهدید در برابر تهدید را به عنوان راهبرد خود قرار می دهد.
روبیو:
اروپا باید خیلی زود درباره «مکانیسم ماشه» ضد ایران تصمیم بگیرد!
وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که اروپاییها باید «خیلی زود» درباره مکانیسم ماشه علیه ایران، تصمیم «مهمی» بگیرند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تارنمای وزارت خارجه آمریکا، مارکو روبیو، وزیر خارجه آمریکا پس از حضور در پاریس و دیدار با نمایندگان کشورهای اروپایی درباره جنگ اوکراین، به پرسشی درباره مذاکرات آمریکا و ایران پاسخ داد.روبیو در پاسخ به این پرسش که آیا در گفتگوهای دیروز با همتایان اروپاییاش، درباره مذاکرات با ایران هم صحبتی مطرح شده است، مدعی شد: اروپاییها باید خیلی زود درباره سازوکار بازگشت خودکار تحریمها (اسنپبک) تصمیم بگیرند، زیرا ایران به وضوح از توافق فعلی تخطی کرده است!
سخنگو و معاون امور بینالملل سازمان انرژی اتمی:
گروسی از آمادگی کامل آژانس برای کمک به حصول توافق خبر داد
سخنگو و معاون امور بینالملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی از سفر دو هفته آینده معاون مدیرکل آژانس بینالمللی انرژی اتمی به تهران برای تداوم مذاکرات فنی در سطح بالاتر خبر داد و گفت: این مذاکرات در جهت حلوفصل مسائلی است که بهصورت مکرر در گزارشهای آژانس تکرار میشود و عملاً کمکی به پیشبرد اهداف فنی نمیکند، بلکه تنها زمینهساز فشارهای بیشتر بر ایران شده است.به گزارش گروه سیاست خارجی ایرنا، «بهروز کمالوندی» سخنگو و معاون امور بینالملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی در ارتباط تلفنی با گفتوگوی ویژه خبری شبکه خبر، در خصوص سفر «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بینالمللی انرژی اتمی، گفت: این سفر، البته از پیش تعیینشده و در چارچوب تعاملات جاری میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بینالمللی انرژی اتمی برنامهریزی شده بود. حتی پیشبینی شده بود که آقای گروسی، روز شنبه به تهران بیایند.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
باید منتظر نتیجه نشست دوم در این شرایط بینا بین باشیم:
نخستین نشست و مذاکره ایران و امریکا به خوبی برگزار شد و این باعث شد نه تنها نرخ ارز افزایش پیدا نکند بلکه حدود 88هزار تومان تثبیت شود. امروز نیز قرار است تا نشست دوم در رم برگزار شود.
تغییر نرخ ارز بیشتر جنبه سیاسی دارد
آمریکایی ها به شکل پراکنده و از قول رئیس جمهورشان و ویتکاف مطرح کردند که شرایط ما توقف غنی سازی است. این رویکرد یک
عکس العمل رو به بالایی برای نرخ ارز ایجادکرد اکنون که ارز 90 هزار تومان را داریم باید منتظر نتیجه نشست دوم باشیم زیرا شرایط بینا بینی وجود دارد به این شکل که ممکن است در این نشست نتایج مثبتی حاصل شود یا به همان میزان احتمال عقب نشینی از سوی آمریکا نیز متصور است بنابراین تغییر نرخ ارز بیشتر جنبه سیاسی دارد. با وجود اینکه آمریکا تجهیزات جنگی و ناوهای هواپیما بر به خلیج فارس آورده ولی خواهان جنگ با ایران نیست.
کاهش ارز هم غیرطبیعی است یعنی یک عدهای در شرایط وخیم سیاسی نرخ ارز را افزایش داده اند به همین ترتیب آن را هم اکنون کاهش میدهند. بنابراین چسبندگی قیمت کنونی ارز بیشتر محتمل است؛ اگر نشست سومی هم حاصل شود تا بخواهد برنامه منظمی به خود بگیرد ارز تا همین حدود باقی خواهد ماند
نرخ ارز بازار آزاد تا 80 هزار تومان جهش یافت
آلبرت بغزیان؛ کارشناس اقتصادی و عضو هیات علمی دانشگاه تهران است وی در گفتگوی اختصاصی با ما گفت: در زمان وزیر اقتصاد آقای همتی تغییر در نرخ ارز نیمایی به وجود آمد به طوری که نرخ ارز بازار آزاد تا 80 هزار تومان جهش یافت و این امر یکی از دلایل استیضاح وزیر اقتصاد شد. اما چه دلایلی باعث جهش قابل توجه نرخ ارز از 80 هزار به 105 هزار تومان شد؟
تمایل بانک مرکزی نیز به چنین نرخی دور از ذهن نیست
کارشناس اقتصادی متذکر شد: موضوع تهدیدهای آمریکا از جانب ترامپ که تاکید داشت ایران باید به شرایط این کشور تن دهد و سر میز مذاکره بنشیند. این درخواست از سوی مسئولین کشورمان مورد استقبال قرار نگرفت و احتمال درگیری و جنگ میان آمریکا، اسرائیل و ایران بر نرخ ارز تاثیر گذاشت و قیمت آن را تا 105 هزار تومان بالا برد کما اینکه تمایل بانک مرکزی نیز به چنین نرخی دور از ذهن نیست.
بالاخره بازار آزاد کجاست
وی افزود: بالاخره بازار آزاد کجاست که این نرخ ارز را تعیین می کند؟ بازار هرات، سلیمانیه که به شکلی مبنای نرخ ارز شده است، آیا عرضه و تقاضایی که در یک سایت وجود دارد را می تواند ارزش پول ملی مشخص کند. به هرحال بانک مرکزی نیز در این تغییر نرخ ارز تاثیر دارد. با مطرح شدن ملاقات میان ایران و آمریکا کاهش نرخ ارز شیب کاهشی شدیدی به خود گرفت همانطور که افزایش آن با شیب شدید همراه بود .
چیزی ارزان نشده است
متعاقب نرخ ارز، بازارطلا هم کاهش از خود نشان داده است. اما این روند نزولی نرخ ارز درکاهش قیمت اجناس و کالاها تاثیری نداشته و چیزی ارزان نشده است. هیچ تولیدکننده و واردکننده ای اجناس خود را با وجود کاهش نرخ ارز ارزان نکرده است زیرا اطمینان به ماندگاری این نرخ ارز را نداشته و ندارند.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
رئیسجمهور در آیین گرامیداشت روز ارتش مطرح کرد:
ارتش جمهوری اسلامی ایران، نهادی مقتدر است که علاوه بر حضور مؤثر در عرصههای دفاعی، در بحرانهای طبیعی، حوادث غیرمترقبه و مأموریتهای امدادی و خدماتی نیز همواره در کنار مردم بوده و نقشی حیاتی در حفظ ثبات و آرامش کشور ایفا کرده است.
بیست و نهم فروردین در تقویم ایران برابر با روز ارتش است. غیرت و مردانگی این عزیزان که دل در گروی عشق به ایران دارند، در دفاع از سرزمینمان مثالزدنی است. در حقیقت آنچه امروز بدان میبالیم، مرهون حماسه آفرینی و پایمردی شجاعانی است که در ۸ سال دفاع مقدس از کارزاری شگرف و در مقابل تمامی قدرتهای روز جهان آبدیده شدند و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیز خویش به ارمغان آوردند.مردان غیوری که پدر من نیز یکی از آنها بود. مردی که یک ارتشی پر افتخار بود و مردانه جنگید.
تا آخرین نفس ایستاد و امروز اگر چه نیست اما هنوز هم صدای قدمهای راسخ و بلندش را در میان رژه ارتشیان می شنوم ، در میان خیل عظیم مردانی که برای دفاع از خاک و میهن از جان گذشتند و افتخارشان ارتشی بودن است.
آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران همانند هر سال روز گذشته در سراسر کشور برگزار شد. مسعود پزشکیان رئیسجمهور کشورمان در آیین گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: ارتش برای دولت، مردم عزیز کشورمان یار و یاور بی بدیلی است و در تمام بحرانها همیشه در صحنه بوده است؛ زمانی که کشور به نیروهای فداکار و جان برکف نیاز دارد، ارتشیان و نیروهای مسلح ما بدون هیچ چشم داشتی در صحنه حضور دارند و یار و یاور ملت و دولت هستند.
رئیس جمهور با قدردانی از خدمات ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: تلاش این عزیزان برای خودکفایی، نه تنها در درون ارتش موجب سربلندی کشور است بلکه انتقال تکنولوژی از درون ارتش به صنعت، تجارت و دانشگاهها، موجب توسعه و پیشرفت کشور خواهد بود.
پزشکیان افزود: سرودی که از وحدت و انسجام و وفاق از هنجره شما عزیزان در فضا طنین انداخت، نشان ایمان و باور و اعتقادی است که مردم عزیز به برکت این پیام و نگاه در کنار هم ایستادهاند و اجازه نمیدهند که دشمن حتی تصور توطئه را در ذهن خود بپروراند. وی همچنین اظهار داشت: امنیت و آرامش جامعه با حضور ارتش قدرتمند و آماده امکان پذیر است و اگر این قدرت مبارک در جامعه وجود نداشت، امنیت از جامعه ما رخت برمیبست.
رئیس جمهور تاکید کرد: وجود ارتش آماده و قوی، موجب شده است که ایران در منطقه گفتمان خود در ایجاد ارتباط، صلح و آرامش را با قدرت اعمال کند. وی افزود: ایران با کمک برادران عزیز ارتش و نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی به عنوان قدرت بلامنازع منطقه خود را معرفی کرده است. برخلاف برخی ساختارهای اداری، در الگوی ساختاری و اداری ارتش جمهوری اسلامی ایران، انحرافی ایجاد نشد و ارتش به عنوان یک الگوی ساختاری و اداری منظم و بی بدیل در کشور به حرکت خود ادامه داده است.
پزشکیان با اشاره به سلسه مراتب و جایگاههای ارتش، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان تلاش کردند که ارتش را تضعیف کنند اما به برکت وجود رهبر عزیز انقلاب، این اتفاق نیفتاد و ارتش با قدرت ماند و در جنگ بیش از ۴۸ هزار شهید و ۲۰۰ هزار جانباز را به نظام و کشور تقدیم کرد.
رئیس جمهور تاکید کرد: اگر ارتش جمهوری اسلامی ایران نبود دشمن میتوانست و تلاش داشت که کشور را به تسخیر خود درآورد و انقلاب اسلامی را نابود کند، حضور ارتشیان خواب دشمنان را آشفته کرد و دریافتند که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جان بر کفان و دلاورانی هستند که به این سادگی نمیتوانند در آنها نفود کنند.
وی با تاکید بر اینکه در ابتدای انقلاب تمام تجهیزات نظامی ما وابسته به بیگانگان بود، تصریح کرد: برای تهیه و تامین سادهترین ابزار دفاعی به دشمنان خود وابسته بودیم اما امروز افتخار میکنیم که ارتش نیرومند ما در ساخت تمام ابزار نظامی و دفاعی مورد نیاز کشور در هوا، زمین و دریا و در ساخت تمام تجهیزات دقیق، با قدرت پیش رفته است.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.

ادامه از صفحه یک
و استیو ویتکاف، نماینده آمریکا در این مذاکرات، معتقدند که دیپلماسی میتواند به توافق هستهای منجر شود و ایالات متحده باید برای دستیابی به توافق، در برخی موارد آمادگی مصالحه داشته باشد. در مقابل، مقامات ارشد دیگری مانند مارکو روبیو و مایک والتز، با دیدگاهی شکاکانه و محتاطانه، همچنان از رویکرد فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران حمایت میکنند. همچنین این مواضع نوسانی، می تواند تحت فشار لابی اسرائیل هم باشد و ویتکاف سعی میکند آنها را به نوعی قانع کند. به یاد داشته باشیم که اکثریت قریب به اغلب تحریم های اعمالی آمریکا علیه ایران برای لغو شدن نیاز به تصویب کنگره دارد؛ کنگره ای که اکثریت نمایندگان آن با حمایت مالی لابی اسرائیل به مجلسین آمریکا راه یافته و بر این اساس، موضعی سفت و سخت علیه ایران و در حمایت از اسرائیل دارند. هرچند برخی از کارشناسان با استناد به دیدار ترامپ و نتانیاهو قبل از مذاکرات و در جریان قرار گرفتن اسرائیلی ها از روند مذاکرات عمان، می گویند که شکافی بین ترامپ و نتانیاهو در موضوع هسته ای ایران وجود ندارد اما نمی توان کتمان کرد که صهیونیستها در پی بیشترین فشار بر جمهوری اسلامی هستند. سخنان تند والتز که ایران را «تهدید موجودیتی برای آمریکا» خوانده و تأکید کرده «همه گزینهها روی میز است»، در کنار مواضع تحریکآمیز روبیو که خواستار تشدید تحریمها و آمادگی برای برخورد نظامی شده، نشان میدهد که لابی اسرائیل توانسته در لایههایی از تصمیمسازی واشنگتن نفوذ جدی بیابد. هدف مشخص است: کشاندن آمریکا به مسیر رویارویی با ایران بهجای دیپلماسی. فشارهای علنی و پنهان این لابی، اکنون به تقابل مستقیم با مشی ملایمتر و تحلیلمحور برخی دیگر از اعضای تیم ترامپ منجر شده است. این اختلافات بهویژه در آستانه مذاکراتی حساس که ممکن است سرنوشت روابط دو کشور را برای ماهها تعیین کند، به یکی از چالشهای بنیادین سیاست خارجی آمریکا بدل شده است. ویتکاف و همفکران هم به تندروها هشدار دادهاند که در صورت اعمال خواستههای حداکثری بدون توجه به واقعیتهای میدانی، طرف ایرانی احتمالاً با واکنش تند و چه بسا ترک مذاکرات پاسخ خواهد داد. این در حالی است که طی ماههای گذشته، واشنگتن به شدت نگران پیشرفتهای هستهای ایران و هم زمان نقشآفرینی منطقهای آن در بحرانهای امنیتی بوده است.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.
عراقچی:
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: اگرچه تردیدهای جدی نسبت به نیات و انگیزههای طرف آمریکایی داریم ولی در مذاکرات با جدیت و اراده کامل شرکت میکنیم.به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه و در نشست خبری مشترک با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مسکو درباره مسائل مختلف روابط دوجانبه و همچنین موضوعات بینالمللی صحبت کرد.
عراقچی در ابتدای این نشست خبری اظهار کرد: من دیروز دیدار بسیار خوب و مهمی را با رئیسجمهور روسیه داشتم و پیام مکتوب مقام معظم رهبری را به ایشان ارائه کردم. این پیام بسیار مهمی بود و ابعاد روابط دو کشور را در بر میگیرد و مسائل منطقه را نیز شامل میشود.
عراقچی دیدار خود با پوتین را دیداری سازنده توصیف کرد و گفت: روابط ایران و روسیه در مسیر درستی به پیش میرود.
او همچنین گفت: در دیدار با آقای لاوروف طیف مختلفی از موضوعات را مرور کردیم و هفته آینده کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در مسکو برگزار میشود.
وزیر خارجه ایران خبر داد: رئیسجمهور ایران از آقای پوتین دعوت کرده که در چارچوب روابط دوجانبه به ایران سفر کند و امیدواریم در سال جاری میلادی این سفر انجام شود و منتظر هستیم که تاریخ این سفر هرچه زودتر مشخص شود.
ارسال دیدگاه
ضمن تشکر از بیان دیدگاه خود به اطلاع شما رسانده می شود که دیدگاه شما پس از تایید نویسنده این مطلب منتشر خواهد شد.
دیدگاه ها ویرایش نمی شوند.
از ایمیل شما فقط جهت تشخیص هویت استفاده خواهد شد.
دیدگاه های تبلیغاتی ، اسپم و مغایر عرف تایید نمی شوند.



صفحه اول












