
تغییر سهمیه بنزین خودروهای دولتی و ویژه اقتصادی ؛
تعداد بازدید : 0
کارت هوشمند سوخت همچنان فعال است
نویسنده : راضیه دارابی / گروه تحریریه
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران جزئیات اصلاح سهمیه بنزین خودروهای دولتی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی را تشریح کرد و تأکید کرد که کارت هوشمند سوخت برای همه این خودروها فعال خواهد ماند، اما سهمیه اول و دوم با نرخ پنج هزار تومان بهصورت تجمیعی در کارت شارژ میشود.مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با تشریح تغییرات جدید سهمیه سوخت خودروها، گفت: تا پیش از این، خودروهای پلاک دولتی از سهمیه دوم بنزین با نرخ سه هزار تومان استفاده میکردند، اما بر اساس تصمیم جدید، سهمیه دوم این خودروها حذف میشود و از این پس مجموع سهمیه آنها با نرخ پنج هزار تومان در کارت هوشمند سوخت واریز خواهد شد.وی با اشاره به وضعیت خودروهای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو در این دستهبندی قرار دارند؛ شامل خودروهای وارداتی و نوشماره داخلی. برای همه این خودروها نیز سهمیه اول و دوم حذف خواهد شد و مجموع سهمیه ماهانه آنها با نرخ پنج هزار تومان به کارتشان واریز میشود. این تغییر به گونهای برنامهریزی شده که مالکان این خودروها نیازی به مراجعه به جایگاه برای استفاده از سهمیه ندارند.مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی درباره ابهامی که در شبکههای اجتماعی ایجاد شده بود، توضیح داد: برخی تصور میکنند با این اصلاحات، کارت سوخت خودروهای دولتی و ویژه اقتصادی صادر نخواهد شد؛ این برداشت کاملاً نادرست است. کارت هوشمند سوخت برای همه خودروها فعال خواهد بود و تنها تغییر، تجمیع سهمیه اول و دوم و نرخ پنج هزار تومان برای کل سهمیه ماهانه است.وی همچنین تأکید کرد که این اصلاحات در راستای مدیریت مصرف سوخت، افزایش شفافیت و بهینهسازی سهمیهها انجام شده و با هماهنگی کامل با سامانه هوشمند سوخت کشور پیادهسازی خواهد شد. به گفته وی، اجرای این تغییرات هیچ خللی در دسترسی خودروهای مذکور به سوخت ایجاد نمیکند و مالکان میتوانند به روال معمول از کارت خود استفاده کنند.